رفتن به بالا

تنها سایت خبری منطقه ترشیز که شامل شهرستانهای کاشمر،خلیل آباد و بردسکن می باشد که این سایت زیر نظر دفتر خبرگزاری صداوسیما می باشد

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹
  • الأحد ۱۵ ربيع أول ۱۴۴۲
  • 2020 Sunday 1 November
-١٨(°C)
وزش باد (mph)
فشار (in)
محدوده دید (mi)
اشعه فرابنفش -
رطوبت (in)

به نقل از روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان کاشمر؛ علی طاهریان مدیر آموزش و پرورش با توجه به شروع برودت هوا و احتمال بروز آنفلوآنزا در پیامی همکاران،اولیا و دانش آموزان را به رعایت کامل پروتکل های بهداشتی توصیه نمود. دراین پیام آمده است؛ با آرزوی سلامتی و بهبودی همه بیماران به ویژه […]

به نقل از روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان کاشمر؛ علی طاهریان مدیر آموزش و پرورش با توجه به شروع برودت هوا و احتمال بروز آنفلوآنزا در پیامی همکاران،اولیا و دانش آموزان را به رعایت کامل پروتکل های بهداشتی توصیه نمود.

دراین پیام آمده است؛
با آرزوی سلامتی و بهبودی همه بیماران به ویژه دانش آموزان و فرهنگیان مبتلا به کووید ۱۹ با توجه به سردی هوا و احتمال بروز آنفلوآنزا در شرایط حاضر توصیه می شود معلمین و اولیا محترم مدارس نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی حساسیت بیشتری داشته باشند.

وی افزود؛حتماً باید توجه داشته باشیم که برخی از رفتارها و عاداتی که قبلاً در مدارس انجام میشده الان می تواند باعث شیوع بیشتر شود. یکی از آن موارد، آوردن صبحانه به مدرسه و تناول آن در محیط مدرسه است.

طاهریان گفت؛زمان حضور در کلاس و مدرسه کاهش یافته است که نیاز دانش آموز و معلم به سرویس بهداشتی وبه خوردن صبحانه و خیلی از فعالیت‌های پر خطر باید دیگر کمتر شود، لذا این نکته نباید مورد غفلت واقع شود.

مدیر آموزش و پرورش گفت؛ الان کار معلم و عوامل مدرسه سخت است چرا که هم باید برای کلاس حضوری دانش آموزان و هم برای کلاس های مجازی برنامه داشته باشند و در این راستا برای اثرگذاری و نتیجه بهتر اصل نباید از نظر دور بماند.

وی به تشریح اصول اولیه پرداخت و اظهار کرد: اول؛نظم در برنامه‌ها و ساعات برگزاری کلاسها به خصوص کلاسهای مجازی و اجرای یک برنامه واحد و پایدار به هر میزان که امکان داشته باشد.

وی دومین اصل را توجه به عدالت آموزشی عنوان کرد و گفت؛عدالت آموزشی جزء دوم شعار سال آموزش و پرورش کاشمر است یعنی توجه به همه دانش آموزان چه دانش آموزانی که حضوری به مدرسه می آیند و چه دانش آموزانی که به هر دلیل در کلاس حضوری شرکت نکرده اند، خصوصاً دانش‌آموزانی که ابزار مناسب برای شرکت در کلاس های ‌غیر حضوری را ندارند نباید مورد غفلت واقع شوند.

طاهریان سومین اصل را توجه به داشتن برنامه برای همه دروس دانست و افزود: البته شورای مدرسه با توجه به شرایط فصلی می تواند در شرایط حضوری تاکید بیشتری به برخی از دروس داشته باشد ولی از سایر دروس هم نباید غفلت شود.

وی در ارتباط با مبتلایان در حوزه آموزش و پرورش گفت::در همین جا اعلام می کنم که همچنان علیرغم ابتلاء تعدادی از دانش آموزان و معلمین به ویروس کرونا تا حالا هیچ دانش‌آموز بستری نداشته ایم و تعداد معلمین مبتلا به نسبت جمعیت آنها نیز خیلی بیشتر از دانش آموزان است و تعدادی هم بستری شده اند اما خوشبختانه همگی بهبود یافته اند و در حال حاضر هم فرهنگی بستری نداریم.

مدیر آموزش وپرورش کاشمر در پایان ضمن تشکر از اداره بهداشت و درمان و مرکز بهداشت شهرستان تقاضا نمود در صورت توزیع واکسن آنفولانزا به خاطر پرخطر بودن کار معلمین، این عزیزان نیز در اولویت قرار دا‌شته باشند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

یادداشت ://

گذری بر اعتیاد دیجیتالی و «فابینگ»

به گزارش پایگاه خبری ترشیزخبر؛اگر کمی دقت کنید در جمع‏‌های مختلف برخی از حاضران چشم به گوشی دارند، اینان مدام نگاهی به گوشی می‏‌اندازند و با آن ورمی‏‌روند. تلفن همراه یا موبایل یا همین تعبیر گوشی در زندگی امروز ما حضوری پررنگ دارد. چه بسیار در آیین‏‌های سور و سوگ شاهد توجه شرکت‏‌کنندگان به گوشی‏‌هایشان بوده‌‌ایم و گسترش تلفن‌‏های همراه هوشمند به این مهم دامن زده‏ است. اگر پیش از این، وررفتن با گوشی برای عکس و فیلم گرفتن، گوش کردن یواشکی موسیقی، ارسال پیامک و یواشکی پاسخ دادن بود، حالا حضور در شبکه‌‏های اجتماعی، مطالعه اخبار، بورس‏‌بازی و سرکشی به گروه‏‌های خانوادگی و اداری و صنفی و نظایر آن هم به آنها اضافه شده است. تلفن همراه هوشند متصل به اینترنت، ما را در حوزه ارتباطات قدرقدرت و به همان اندازه در حوزه بومی و ارتباطات سنتی فقیر کرده است. آن احساس قدرت و این فقیر بودن، اسباب نوعی تناقض در رفتار ماست. انگار همه چیز را می‏‌دانیم  و در عین حال هیچ نمی‏‌دانیم و سعی داریم دانسته‏‌های‌مان را بیشتر کنیم که از این منظر داشتن یک تلفن همراه هوشمند متصل به اینتنرت نوعی تفاخر هم هست. کمی به اطرافمان نگاه کنیم. جمعی موبایل‌بازند. برخی اصرار دارند بِرند و مدل گوشی‏شان را به رخ جمع بکشند. بعضی معتاد به گوشی شده‌‏اند.گوشی‌های هوشمند طوری ساخته شده‌اند که اعتیادآور باشند. امان از اعتیاد دیجیتال به باور بعضی پژوهشگران؛ کاربرانی که به میزان بالایی از تلفن‌های هوشمند خود استفاده می‌کردند در مقایسه با سایر همسالانی که کمتر از گوشی استفاده می‌کردند، از نظر عملکرد تحصیلی رتبه پایین‌تر، اضطراب بالاتر و میزان کمتر رضایت از زندگی (شاد بودن) را گزارش کردند. چک‌کردن مداوم مطالب در شبکه‏‌های اجتماعی و به‌روزرسانی آنها و یا چک‌کردن پروفایل سایر افراد برای بیش از دو ساعت در روز از مصادیق اعتیاد به شبکه‏‌های اجتماعی است. در اعتیاد دیجیتال شاهدیم که فرد پس از بیدارشدن اول گوشی خود را مورد بررسی قرار می‏‌دهد و این بیم را دارد که از گوشی دور بماند. کودکان و نوجوانانی که والدینشان به فابینگ دچارند بیش از دیگر گروه همسالان در خطر آسیب‏‌های روحی و اجتماعی قرار دارند. جوانان و نوجوان مبتلا به این عارضه در انتخاب دوست ناکام می‌مانند. اگر گوشی کنارش نباشد، احساس تنهایی می‏‌کند. وقت وررفتن با گوشی متوجه گذر زمان نمی‏‌شود. گوشی رکن رکین زندگی‏ او شده است.  احوالپرسی از طریق شبکه‌های اجتماعی را به صله رحم ترجیح می‌‏دهد. در همه مواقع حتی وقت رفتن به توالت با گوشی دیده می‏‌شود. حتی با گوشی به بستر خواب می‏‌رود. یکی از آسیب‏‌های اعتیاد دیجیتال و حضور مداوم در شبکه‏‌های اجتماعی، مقایسه زندگی خود با دیگران و در نتیجه احساس نارضایتی از زندگی است. این افراد درجاتی از کاهش اعتماد به نفس را حس می‏‌کنند. در افراد دارای اعتیاد دیجیتال شاهد بروز علائمی مانند استرس و افسردگی هستیم. در این حالت فرد مبتلا به اعتیاد دیجیتال؛ ارتباط چهره به چهره را کم کم از دست می‏‌دهد و به انزوا کشیده م‏ی‌شود، از هم ‌صحبتی با دوستان ...